DTS ve AC3 Filmlerde Ses Çözümü

Merhaba arkadaşlar bu yeni codec ile hem AC3 hem DTS sesleri bir arada çözebiliyoruz. AC3 ve DTS ses codeclerine sahip filmlerde sesleri çözmenin yanı sıra daha yüksek ses elde edebilmek için elimden geldiğince yardımcı olamaya çalışacağım.

Programın AC3Filter ver 0.70b’den farkı OFFLINE olması yani yükledikten sonra ayarları yapacağımız yer denetim masası değil.
BAŞLAT menüsü “Tüm Programlar” bölümünden AC3Filter seçip “AC3Filter Config” yazan yere basalım.
Karşımıza aşağıda ki pencere çıkacak.
TAMAM diyerek geçmeden önce iletinin ne dediğini yazdım, okursak faydalı olur.

clipimage0015so.jpg
Şimdi sadece Ayar yapacağımız bölümleri resimli olarak anlatacağım diğer bölümlerde bir ayara gerek yok.

Ayarlar: 1) MAIN:

MAIN yazan menude aşağıda kırmızı kutucuklarla işratlediğim bölümlere bakınız.
clipimage0024rg.jpg
1 no’lu kutuda İlk bölümde hoperlör sistemizi seçeceğiz, ben 5+1 hoperlör setine sahip olduğum için 3/2+SW 5.1 Channel seçtim. Burada siz de kendi setinize uygun olanı seçin. (ÖRNEK: 2 Hoperlöre sahipseniz 2/0 Stereo seçiniz.)
PCM 24bit yada 16bit seçin (Bunun farkını hissedemedim ama 24bit ses kartım olduğu için 24bit seçtim.)
2 no’lu kutuda Master ve Gain ayar bölümlerini en yukarıya çekin.
3 no’lu kutuda DRC Enable yazan yeri işaretleyin ve ayar bölümü 0dB’de kalsın.
2) MIXER Mixer yazan menude aşağıdaki ayarları yapacağız.
clipimage0034tw.jpg
1 no’lu kutuda Voice-Surround-LFE yazan yerleri en üst seviyeye çekin.
2 no’lu kutuda “Auto Gain Control” yazan yerde ki işareti kaldırın ve “Bass Redir” yazan yere işaret koyun.
3) SYSTEM System yazan menude aşağıdaki ayarları yapacağız.
clipimage0043fx.jpg
1 no’lu kutuda AC3 ve DTS mutlaka işaretli olsun, böylece AC3 ve DTS ses codec’i kullanılmış filmlerde bu filter çalışacaktır. Eğer isterseniz MPEG Audio, DVD, PCM içinde işaret koyabilirsiniz ben sadece AC3 ve DTS seçtim.
2 no’lu kutuda AC3 ve DTS işaretledim böylece digital ses çıkışına giden çözümde bu filter tarafından işlenecek. Ayarlar tamamlandıktan sonra filmden ses alamazsanız bu bölümde ki (yani 2 no’lu kutu, SPDIF Passthrough yazan yerde ki)
işaretleri kaldırın.
Bu bölümde altını kırmızı ile çizdiğim yerler seçili olsun.
Yani: “Jitter Correction”, “Prefer AC3 Filter”, “Use Direct Sound as default audio renderer” işaretli olsun.

Programı nereden indirebilirsiniz:
***AC3Filter 1.02 Test 7 [free-codecs.com] [TIKLAYIN]
Bu site geçici olarak programı download’dan kaldırmış. Şimdilik 1.01a RC5 download edilebiliyor ama buraya yükleme imkanımız varsa yada sitesinde yayınlama imkanı olan varsa bana ÖM atabilir ben de AC3Filter 1.02a Test 5 programını yollarım.

Umarım bu bilgiler sizlere yardımcı olur.

Yazar SilverShadow

0 Responses to “DTS ve AC3 Filmlerde Ses Çözümü”



  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

İÇİNDEKİLER

ESKİ YAZILAR

RSS DF’de Son Altyazılar

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS ED2K

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS BT

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

