DivX’lere Kalıcı Altyazı Eklemek

Başka bir kardeş sitede hazırladığım dökümanı buradada paylaşmak istedim.Bu konu çok sorulduğu için dilimin döndüğü kadarıyla anlatmaya çalışacağım.Aslında bunu yapmanın birçok yolu var.Kimileri çeşitli fitrelerle altyazı dosyasını virtual dub programına eklerken kimileride .srt.sub gibi uzantıya sahip altyazı dosyasını .ssa formatına çevirerek virtual duba eklemektedir.Ben de ikinci yolu kullanacağım.

Altyazı dosyasını birçok program ile .ssa formatına çevirebilirsiniz.Ben sub2ssa isimli programı kullanacağım çünkü bana göre en basit ayarlar bu programda.Programı aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

sub2ssa programını indir

Program kurulum istemez sadece zip içindeki dosyaları bir klasör içine açmanız yeterli.Bunları yapıp programı çalıştırdıysanız aşağıdaki gibi bir ekran karşınıza gelecek.Neler yapmanız gerektiğini ben resim üzerinde işaretledim.Şimdi adım adım gidelim;

SS01

1- Open ile .ssa formatına çevrilecek altyazı dosyamızı seçiyoruz.

2- Select ile .ssa formatına çevrilmiş altyazı dosyamızın yeni ismini ve yerini gösteriyoruz.

3- Select font ile altyazıların biçimini belirliyoruz.Ben ” Arial – Normal – 26 – Türkçe ” ayarlarını kullanıyorum bu tamamen size kalmış birşey.

4- Buradan altyazınızın rengini belirliyorsunuz.Ben sarı kullanıyorum film üzerinde daha net gözüküyor.

5- Bottom altyazımızın film üzerindeki düşey konumu ben bunu 1 yapıyorumki yazı en alta gelsin siz kafanıza göre değiştirebilirsiniz.

6- Aligment altyazımız kaç satırdan oluşacağını belirler. 2 Bottom center iyi bir seçimdir.

7- Convert to ssa deyip işlemi bitiriyoruz.

Nihayet altyazımızı .ssa formatına çevirdik.Şimdi sıra virtul dub programına altyazı dosyasını eklemeye geldi.Yanlız dikkat virtual dub programının plug in klasörünün içinde subtitle.vdf isimli altyazı filtresi olmak zorunda yoksa program .ssa formatına çevirdiğiniz dosyayı görmez.Programı ve filtresini aşağıdaki linklerden indirebilirsiniz.

Virtula Dub programı

Filtreyi indir

Virtual Dub programı da tamamsa programı açıyoruz.(İlk kez bu programı kullanacaklar virtual dub klasörü içindeki AuxSetup uygulamasını bir kereye mahsus çalıştırıp install handler – okey tıklayıp uygulamayı kapatmalılar.)

File – Open video file komutlarıyla altyazı yapıştırmak istediğimiz avi dosyamızı açıyoruz.

Video – Full processing mode – Filters – Add – Subtitler – Okey – komutlarıyla .ssa uzantılı altyazı dosyamızı 3 adet nokta işareti olan yerden seçiyoruz.ALtyazı dosyamızı seçtikten sonra aşağıdaki show preview komutuyla altyazınızın film üzerinde nasıl durduğunu ileri geri giderek kontrol edebilirsiniz.Herşey tamamsa okey – okey deyip çıkabilirsiniz.

SS02

Sıra geldi ses olayımıza.Streams – Stream list – Ses dosyasının bandına sağ klik – Direct stream copy – Ses dosyasının bandına sağ klik – interleaving – komutlarıyla ses ayarlarını yapıyoruz. Interleaving ayarları aşağıdaki resimdeki gibi olmalı.

SS03

Eğer filminiz AC3 sesli ise virtual dub bunu görmez ise AC-3 ACM Decompressor programını indirip kurarsanız görecektir.Eğer virtual dub v1.6 kullanıyorsanız stream komutlarına gerek yoktur direk audio sekmesi altından gerekli ayarları yapabilirsiniz.

Seste tamamsa artık filmimizi yeniden encode edebiliriz.Video-Compression – XviD MpeG-4 codec – Configure – Encoding type – Twopass-1 st pass – Okey – Okey – File – Save as – Yeni filmin adı – Kaydet komutlarıyla 2 aşamada yapacağımız encede işleminin 1.sini ayarlıyoruz. Dikkat burada Kaydet demeden önce Dont run this job now kutucuğu muhakkak seçili olmalı.

SS04

Video-Compression – XviD MpeG-4 codec – Configure – Encoding type – Twopass-1nd pass – Calc – komutlarıyla 2.aşama ayarlarımıza geliyoruz.Target s

ize yeni filmimizin boyutunu belirler tek cd için burasını 716800 seçmelisiniz buda 700 mbyte eder. Subtitle dan altyazı dosyasını seçiyorsunuz.Format-avi openDML

Hours -minute – second kutucuklarına altyazı yapıştırdığınız filminizin süresini giriyorsunuz.Frames per second.a filminiz neyse onu Formata ses dosyanızın formatını avarege bitrate de ses dosyanızın bitrate.ni giriyorsunuz.Herşey girildiyse okey -okey -okey – File – Save as – Aynı isim ile – Kaydet deyip 2. aşama encode ayarlarımızı tamamlıyoruz.

SS05

Herşeyi düzgün yaptıysak File – Job Control tıkladığımızda aşağıdaki ekran gelmeli.Eğer geldiyse start deyip işlemi başlatıyoruz.Encode bittiğinde status sekmesi altındaki mesaj Done olur.Artık filminiz hazırdır.

SS06

Yazar tg04

8 Responses to “DivX’lere Kalıcı Altyazı Eklemek”


  1. 1 hakan 17 Eylül 2008, 6:05 pm

    Sağol dostum emeğine sağlık

  2. 2 Oguzhan 1 Ocak 2009, 6:48 pm

    Ellerinize saglik. Usb girişli bir dvd oynatici aldim ama altyazıyı göstermedi. Bu şekilde filme altyazıyı yapıştırdım ve mükemmel sonuç.

    Teşekkür ederim. Çok isime yaradi.

  3. 3 umut 2 Şubat 2009, 8:26 pm

    işe yaramıyor dostum yazdıgın seylerın cogu bahsettıgın yerlerde yok malesef ama yınede saol

  4. 4 erdinc 7 Nisan 2009, 1:35 pm

    emeğine sağlık

  5. 5 özge 28 Haziran 2009, 1:35 pm

    ARKADAŞIM BENDE O VİDEONUN SEÇENEĞİ ÇIKMIYOR NEDEN?

  6. 6 smy 26 Ağustos 2009, 5:38 pm

    merhaba, yapamadım :( belki de en başında bocaladım ama sormak istiyorum.

    “Video – Full processing mode – Filters – Add – Subtitler – Okey – komutlarıyla .ssa uzantılı altyazı dosyamızı 3 adet nokta işareti olan yerden seçiyoruz.”

    kısmına geldiğimde subtitler diye bir şey çıkmıyor. takıldım kaldım.
    teşekkürler..

  7. 7 İhsan 7 Eylül 2009, 6:18 pm

    Dostum 1. aşamaya kadar geliyorum ama Save as – Yeni filmin adı – Kaydet komutlarıyla 2 aşamada yapacağımız encede işleminin 1.sini ayarlıyoruz. Dikkat burada Kaydet demeden önce Dont run this job now kutucuğu muhakkak seçili olmalı.diyosun ya orda takılıyorum,bende 1.9 var ve dont run this job sekmesini bulamadım,yardımcı olursan sevinirim

  8. 8 murat 18 Ekim 2009, 7:02 pm

    slm hocam hesey tamamda Video – Full processing mode – Filters – Add – Subtitler – Okey demek istiyorum ama subtitleri çıkmıyor yardımcı olun bana


Bir Cevap Yazın

İÇİNDEKİLER

ESKİ YAZILAR

RSS DF’de Son Altyazılar

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS ED2K

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS BT

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

